Haveforeningen Gurre

H/F Gurre blev stiftet 24. maj 1983 og består af i alt 62 haver.  Foreningen er hjemmehørende i Helsingør Kommune og ligger smukt i landlige omgivelser tæt på Gurre by, Gurre sø og den historiske Gurre slotsruin – seks kilometer fra Helsingør og fire kilometer fra Espergærde.

Den 24. maj 2023 havde foreningen officielt 40-års jubilæum. Læs mere.

Kunne du tænke dig at blive en del af vores fællesskab, så kig under fanen ’Ledige haver/venteliste’. Hvis der pt. ingen ledige haver er, og ventelisten samtidig er ’fyldt op’ (p.t. max. 30 på venteliste), er du velkommen til at kontakte foreningen på mail-adressen HFGurre@outlook.dk for nærmere information.

Vi anbefaler at læse haveforeningens vedtægter og ordensregler (er tilgængelige på siden Foreningen), så du er informeret om, hvad du kan forvente, og hvad der forventes af dig, hvis/når du bliver medlem.

H/F Gurre er medlem af Kolonihaveforbundet, som er et fællesskab af 400 danske kolonihaveforeninger med i alt 40.000 medlemmer.

Kig nærmere på Kolonihaveforbundets hjemmeside, hvor der  findes mange nyttige oplysninger om livet i en kolonihave. Her er der også links til andre spændende og inspirerende hjemmesider om havebrug.